Etyka to podstawa, na której budujemy nasze relacje z klientami, kontrahentami oraz pracownikami. Wierzymy, że uczciwość, profesjonalizm i odpowiedzialność to kluczowe wartości, które zapewniają zaufanie i długofalową współpracę.
Jako członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) działamy zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk, które stanowią zbiór norm opartych na ogólnych standardach moralnych i przepisach prawa. Każdego roku przechodzimy Audyt Etyczny, który potwierdza naszą rzetelność i zgodność z najwyższymi standardami etycznymi.
W naszej działalności kierujemy się takimi wartościami jak uczciwość, transparentność, dbałość o godność klienta oraz staranność w dostarczaniu usług na najwyższym poziomie. Zobowiązaliśmy się do eliminowania działań nieuczciwych i nierzetelnych oraz wspierania dobrych praktyk rynkowych.
Działamy uczciwie i rozważnie z poszanowaniem słusznego interesu klientów i dobra rynku finansowego oraz nie nadużywamy swojej dominującej pozycji wynikającej z przewagi zasobów, w tym kwalifikacji lub kompetencji osób działających w naszym imieniu.
Prowadzimy działalność rzetelnie i z należytą starannością, dbając o to, by osoby działające w naszym imieniu miały odpowiednie kompetencje zawodowe i przyjmowały postawę etyczną.
Postępujemy w sposób budzący zaufanie oraz zapewniający poszanowanie godności klientów i kontrahentów, dbając o przejrzystość swoich działań.
Dysponujemy zasobami oraz procedurami niezbędnymi do sprawnego wykonywania i monitorowania prowadzonej działalności i wykorzystujemy je w dobrej wierze.
Dbamy o kształtowanie właściwych relacji ze swoimi pracownikami i współpracownikami w duchu wzajemnego poszanowania i odpowiedzialności, zapewniając odpowiednie warunki wykonywania czynności przez pracowników oraz osoby działające w naszym imieniu.
Dążymy do unikania konfliktów interesów, które mogłyby spowodować naruszenie słusznego interesu klientów, a jeżeli pomimo zachowania należytej staranności konflikt taki zaistniał – dążymy do jego rozwiązania w sposób zapewniający uczciwe i rzetelne traktowanie klientów.
Dążymy do jak najlepszego poznania potrzeb naszych klientów, w takim zakresie, w jakim może to być przydatne do dostosowania naszej oferty, zakresu lub poziomu świadczonych usług do sytuacji Klientów.
Chronimy informacje o klientach i dbamy o to, by informacje te były wykorzystywane zgodnie z prawem.
Zapewniamy klientowi jasną i rzetelną informację o oferowanych produktach i usługach oraz o związanych z nimi kosztach, ryzyku i możliwych do osiągnięcia korzyściach, ułatwiając klientowi dokonanie właściwego wyboru.
Stosujemy wobec klientów jednolite, merytorycznie uzasadnione kryteria, które mogą różnicować naszą ofertę, zakres lub poziom świadczonych usług w zależności od sytuacji klienta lub profilu grupy klientów, co nie wyklucza możliwości indywidualnego negocjowania warunków umów.
Prowadząc działalność reklamową kierujemy się zasadami uczciwej konkurencji oraz dbamy o to, by przekazywane informacje były rzetelne i nie wprowadzały w błąd, w szczególności w zakresie ryzyka związanego z możliwymi do osiągnięcia korzyściami.
Starannie, rzetelnie i terminowo rozpatrujemy reklamacje klientów, korzystając w miarę potrzeby z mediacyjnych i polubownych form rozstrzygania sporów.
We wzajemnych stosunkach kierujemy się dobrymi obyczajami kupieckimi, z poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji.
Dążymy do rozwiązywania wzajemnych sporów, korzystając w miarę możliwości z mediacyjnych i polubownych form ich rozstrzygania.
Nie naruszając własnych interesów oraz zachowując tajemnicę zawodową i tajemnicę handlową, współdziałamy w promowaniu dobrych praktyk rynkowych i ładu korporacyjnego oraz w miarę możliwości w eliminowaniu z praktyki gospodarczej zjawisk utrudniających rozwój rynku finansowego, w szczególności działań nieuczciwych, nierzetelnych lub niezgodnych z zasadami określonymi w Zasadach Dobrych Praktyk.
Dbamy o to, by wszyscy nasi pracownicy oraz inne osoby występujące w naszym imieniu zapoznały się z dokumentem Zasady Dobrych Praktyk i stosowały się do tych zasad, a także udostępniamy swoim klientom i kontrahentom do wglądu pełną treść Zasad Dobrych Praktyk.
Jesteśmy członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, czyli Związku Pracodawców którzy promują profesjonalizm, wzajemny szacunek i poszanowanie zasad etycznych w relacjach z klientami i kontrahentami.
Informacje szczegółowe o Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce dostępne są pod adresem: www.zpf.pl
Standardy naszej pracy opieramy na źródłowym dokumencie zwanym: Zasadami Dobrych Praktyk ZPF stanowiącym zbiór zasad postępowania, opartych na ogólnych normach moralnych i zgodnych z obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej prawem przyjętych do stosowania przez przedsiębiorstwa działające w sposób profesjonalny na rynku finansowym będące Członkami Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.
Jako Członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) raz w roku przechodzimy Audyt Etyczny, prowadzony przez Komisję Etyki ZPF, sprawdzający stosowanie się do Zasad Dobrych Praktyk. Poniższej prezentujemy Certyfikaty Audytów Etycznych potwierdzające, że przeszliśmy je z wynikiem pozytywnym i Komisja Etyki działająca przy ZPF po przeprowadzonych audytach potwierdziła, że w pełni stosujemy Zasady Dobrych Praktyk.
Będąc Członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce w swoich działaniach zobowiązaliśmy się do stosowania Zasad Dobrych Praktyk, w związku z czym każdy nasz klient może zgłosić swoją skargę lub zażalenie do Komisji Etyki ZPF lub Rzecznika Etyki ZPF.
Wniosek o wszczęcie postępowania (skarga) może być złożony:
Szczegółowy opis trybu i zasad składania do Komisji Etyki ZPF lub Rzecznika Etyki ZPF skargi na możliwość naruszenia ZDP przez Członka ZPF znajduje się pod linkiem:
https://zpf.pl/etyka/wniosek-do-ke/